10.5.09

ett litet äventyr


ibland måste man helt enkelt bryta alla mönster och göra något helt annat. även när man inte vet om man ska orka. MEN igår tog mannen o jag bilen på förmiddagen (vi körde vid 10.30) åkte över bron in i danmark och vidare ner till färjan i Rödby. Efter drygt 3 timmars resa (totalt) var vi så i Puttgarden!!

Här var det bara att hugga vars en vagn och börja shoppa loss :) Har aldrig varit med om dess like!! Tur att vi var lite förberedda och visste hur mycket vi skulle ha och på ett ungefär vad! Men oj vad skoj det hela var. Den stora anledningen till att vi till slut gjort denna resa är att äldste sonen tar studenten och det vore trevligt att kunna bjuda på vin o öl utan att bli ruinerad.

Vi passade naturligtvis på att handla lite till oss själva också. Vi var hemma igen vid 20 på kvällen, men då hade vi tagit det mycket lugnt hela dagen och dessutom lämnat av en del där festen ska vara. 

Hur gick det då för mig? Jo, det funkade finfint :) Lördagar är jag allmänt piggare efter en vilosam fredag och vi satt ju i bilen större delen av tiden. Men visst det var tufft att köra vagnen i butiken när den började bli full av dricka men mannen tog det stora lasset. Och JA jag är superglad att jag vågade ge mig av på detta lilla äventyr :)

För er som inte varit på Bordershop, testa! Men var förberedda på vad ni vill handla eller ha mycket tid och en stor plånbok :) För även om man handlar billigt så finns här så mycket så det är risk att man kommer hem med saker man aldrig annars skulle handlat!!
Vad jag tycker om det vi handlat, rent smakmässigt, hittar du på Veckansmiddag...

3 kommentarer:

Karin Berg sa...

vi har varit där :-) på väg hem från Europeiska kontineten :-) kul och billig shopping

GRÖN sa...

Härligt att du "vågade"! Jag har bestämt mig för att också våga, så imorgon bär det av till Gbg för Beyonces konsert. :-)

Anonym sa...

Åh Ayla läste dina 3 senaste inlägg förstår dig precis..Jag själv lever i min berg o dalbana..Så tufft!
Skönt att ni kom iväg på en resa :)
Kul..
jag ska också rea med min man i sommar bara han och jag första gg...sedan knoddarna kom...som är stora nu :)
Bra ge dig in i leken ..Bara hoppa på berg o dalbanan...Styrke kram till dig ...
Du skriver som om jag skriver det jag tänker ,känner ;)
Kram Jenny