15.5.09

en spiral...


I måndags mådde jag strålande, i tisdags helt ok, i onsdags var jag supertrött och hade ont.... igår var en ok dag men det berodde nog mest på att vi hade bröllopsdag :) men annars hade jag ont... inte så ont som för ngn vecka sedan, men tillräckligt för att jag ska besväras av det...

MEN jag har lyckats cykla fram o tillbaks till kontoret varje dag och det känns härligt! Har även följt med ut med hunden på kvällen några dagar men inte alla. Blir fortfarande oerhört trött på eftermiddagarna o kvällarna. 

men jag tror att jag börjar hitta ett mönster för hur jag ska kunna bete mig om dagarna. är bara synd att det går tvärtemot hur jag egentligen är.... förr kunde jag utan problem göra flera saker utan att bli totalt slut men nu får jag välja. jag läser det överallt hos andra med ms men det är farao inte lätt att anpassa sig själv till det...

ikväll ska jag sätta mig med ett gott glas vin och fundera igenom min situation och sen ska jag ta mig ur den här spiralen av ont o trist och ta mig själv till en trevligare o roligare plattform!

2 kommentarer:

GRÖN sa...

Härligt! Man måste göra det bästa av situationen. Tänker man för mycket på hur jobbigt det är och hur mycket man "går miste om" jämfört med hur man levde innan så blir man bara ledsen. Precis som du skriver så får man fokusera på att hitta rätt lösning för sig själv.
"Det är inte hur man har det som spelar roll, utan hur man tar det!"

Ha en skön kväll! KRAM

Anonym sa...

Jhaa du Ayla och Trasdockan vi får anpassa oss rejält vi med värk o smärtor o trötthet.
Själv är jag orolig över mitt öga som är på min krångelsida ! Högern...
Ser suddigt och all text på datrorn har extra skuggor så på långt håll ser jag inte vad det står:(
Men med vänster gör jag det Tur jag ska till läkaren på fredag .phu..
Får se vad hon säger ...
Men jag får väl blunda på höger tills dess och anpassa mig LER...Har ju ett kvar hahhaaaaa.
Alltid är det nåt.
Kram i kylan önskar jag dig ..Vi har regn och rusk...
Hade sommar igår :)
Hoppas på det imorgon Godnatt.
Kram