20.5.09

mediciner

jag är trött på mediciner! så enkelt är det! trött på att de inte hjälper hela vägen. trött på alla biverkningar. därför har jag denna veckan fattat ett beslut som jag inte vet vad det kommer att innebära för mig. men jag har bestämt mig för att helt sluta med värkmedicinen. efter samtal med min läkare så håller hon med mig. finns ingen anledning att äta en massa medicin om vi inte helt säkert vet att den faktiskt tar bort en del av min värk. jag har ju rätt rejäl värk trots medicinen och det känns inte speciellt motiverat att proppa sig full med kemikalier som mixtrar med hjärnan om det inte hjälper.

så från och med fredag är det slut på den sortens medicin. måste sen låta det gå några veckor och se hur jag har det. Ska även kolla igenom vad som finns av alternativa mediciner och hjälpmedel och testa det istället. 

jag tänker dock behålla modiodalen ett tag till. vågar inte ta bort den också....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till då utan medicinen! Hoppas att din värk blir mindre snart!
Ha det så gott det går! Kram anna

Susanne sa...

Jag känner precis som du! Jag vill sluta med alla mediciner som ger massa biverkningar men knappt fungerar. Lycka till med allt, kram!

Vilsen sa...

Lycka till, och önskar dig allt gott!
KRAM