8.6.09

en lång simtur




igår gick skjutsade jag sonen till dykning på ön och sen begav jag mig till utebadet för en första simtur. tänkte att nu vågar jag prova. 
Det kändes trögt och långsamt :( ... i normala fall brukar jag simma 40 längder i en 25 meters inomhusbassäng.  Vilket blir 1000 meter. Men igår kändes allt bara trögt så efter 20 längder insåg jag att jag nog fick nöja mig. Tvingade mig ändå till ytterliggare 8 längder. Insåg sedan att det hade tagit längre tid än mina normala 40 längder. Blev förvånad då jag inte tycker att jag är så ur form... Kom hem och berättade för mannen. Som tittade på mig med förvånad min och sa, men den bassängen är ju en 50 meters bassäng!! Snacka om att jag blev paff och min sorg byttes omedelbart till glädje!! Jag hade ju simmat 1400 meter på 50 minuter!!! DET har jag aldrig gjort. Hade grymt ont i händerna och fötterna efteråt. men det var det värt :)