3.6.09

Fantastisk cykeltur!!

efter en dålig natt kände jag mig ändå ok och packade ner träningskläder till kontoret. har nu ett tag funderat på vad jag kan klara av i träningsväg. vill verkligen hitta något mer konditionskrävande. promenader blir inte så bra då jag inte kan gå så länge och inte så raskt som man borde. jogga är bara att glömma... så då är det simma och cykla kvar :)

idag var det cykla som stod på tur.

NU ÄR JAG LYRISK!!! cyklade 17 km på 60 min på min gamla vanliga cykel. det var stark motvind halva tiden och sidvind resten. det var UNDERBART!! så fantastiskt att kunna ta sig fram snabbt och verkligen känna att man rör på sig! DETTA ska jag absolut göra igen! Måste bara köpa ett par ergonomiska handtag till cykeln så att jag inte får så ont i handlederna. fortsätter jag gilla detta så får jag nog tänka på att köpa en ny cykel också.. men just nu får den gamla funka...ekonomin tillåter inte riktigt en ny ännu...

2 kommentarer:

GRÖN sa...

Underbart!! (Hoppas bara du har en bra hjälm ;-) )

messan sa...

Härligt härligt!
Gillar också att cykla! Underskattad motion och desssutom får man frisk luft och hinner se en massa spännande!
Kram