4.8.08

Grönt te

alla vet vi ju (!) hur bra grönt te är för oss :) för min del har det varit lite tvetydigt då jag faktiskt tycker att grönt te är ganska äckligt! men emellanåt så dricker jag mig en kopp för att jag tror det är bra...

läste precis dessutom en artikel att grönt te ökar fettförbränningen, Yes tänkte jag. där kom den sista anledningen till varför jag ska dricka grönt te trots att jag inte gillar det....men! lite längre ner i artikeln så stod det att man behövde dricka upp till 5 koppar om dagen för att det skulle hjälpa till med fettförbränningen...och ja, där släppte jag det hela!

får fortsätta bli en kopp lite då och då och hoppas att jag ändå får i mig de nyttiga ämnena..

läste förresten någonstans, har jag för mig att vitt te är nyttigare än grönt? och jag gillar vitt bättre....men bäst är ändå rött :)

Inga kommentarer: