5.8.08

så underbart!

vaknade tidigt men somnade om en stund och låg sen och funderade lite på allt möjligt medan jag vaknade till liv. För exakt ett år sedan låg jag på sjukhuset, mådde skit och visste inte vad som höll på att hända med mig! Nu efter ett år av dyster sjukdom så börjar det ljusna lite och jag känner att jag börjar få lite perspektiv på mitt liv och sjukdomen. Under detta året har jag totalt haft en månad där jag mådde bra och det var i mars. Nu har jag återigen börjat må bra sen några veckor tillbaka. Det känns bra samtidigt som jag naturligtvis är livrädd för att det ska komma ett nytt skov nu... MEN jag ska försöka att ta en dag i taget och vara nöjd med det jag gör den dagen så får morgondagen vara just morgondagen med dess prövningar!

Det underbara idag är att jag när jag stigit upp hade tillräckligt mycket ork och vilja att sätta mig på motionscykeln. Jag cyklade ca 50 min och efter det blev det en dusch och sen en super god frukost och dagens tidning :)

För mig är det sådana stunder som blir mina höjdpunkter och som ska bära mig fram varje dag :)
idag är en bra dag!

1 kommentar:

Elina sa...

Kämpa på! En av mina väninnor drabbades av MS i januari i år. Hon är 24. Väldigt omtumlande men hon är stark. Kepp up the good work!