12.8.08

Vilken dag!

min plan idag var att ha en lugn morgon, jobba lite, ta dottern till klippning och sen sticka in till kontoret en sväng. kanske ta en joggingrunda...MEN så här blev dagen istället..

startade med att ringa vårdcentralen för att se om de kunde ta emot sonen som skadat fingret på träningen igår...jo visst, inga problem. 10.30 skulle vi vara där.
Väl där så gick det fort och vi fick en remiss till röntgen på MAS, körde och tankade för att kunna köra vidare! genom stan till sjukhuset, leta parkering och in på röntgen..vänta, vänta, vänta, in och röntgas och sen fick vi besked att vi skulle till ortopedens akut...mer väntan...under tiden fick jag ringa dottern och sonens pappa och berätta om läget, avboka klipptiden och åter vänta.
Det konstaterades sen att en flisa av benet i fingret hade lossnat och att det hela skulle läkas av sig själv om några veckor!!

så då var vi lättade och vände bilen mot mcdonalds (vad har man för val?)...hem och äta med dottern o hennes kompis. De hade tråkigt så jag insåg att jag fick skippa jobbet och istället ta med de till Myrorna för en shoppingtur...sen var det hem och lämna tjejerna och åka iväg till affären för kylskåpet var helt tomt.

kl. 16.30 landade jag hemma och satte på en kopp kaffe för att sen ringa mor min och gaffla lite....efter det var jag så trött så jag knappt kunde hålla ögonen öppna. för engångs skull var jag då smart nog och gick och la mig en stund. sen hade jag orka att laga middag och hämta mannen.

så jag som hade trott att jag skulle sätta mig vid datorn vid 11 tiden i förmiddags har nu för första gången idag, kl. 21.00, satt mig framför datorn....puh!!

Inga kommentarer: