15.9.08

Stor loppisdag

förra helgen städade vi rent helt i garaget och som vanligt var där ett antal lådor som vi (i 4 år) sagt ska iväg till loppis. Det är bara så svårt att komma iväg! Jag har ingen erfarenhet av att stå på loppis och det är sååå lätt att lådorna bara blir stående. MEN denna dag så ringde jag min mor, som förresten är loppis expert, och frågade om lite saker. Då sa hon att nästa helg skulle hon och en annan vi känner stå på loppis nere på drottningtorget. Utan att tänka mig för så sa jag, JA men då vill jag också stå! Mannen hakade på och sagt och gjort. Vi ställde iordning alla lådor ordentligt och igår var det så dags.

Kl. 07.00 lämnade jag hemmet med en överfylld bil. Det var totalt 8 stora flyttlådor fyllda med allt från porslin, barnleksaker, böcker till småsaker av obestämbar karaktär.

vi fick tre platser bredvid varandra och sen var det bara att vänta tills vi fick lov att sätta upp sakerna. solen kröp fram, men det var rejält kallt sådär på morgonen. Men vi höll oss varma med kaffe och gott snack.

kl. 8.30 kunde vi börja så smått att hämta alla saker och kl. 9.00 fick vi börja sätta upp allt. Det var bara det att då kom även alla "uppköpare" och folk som ville vara först. så innan jag hade hunnit ställa upp ens en gång en femtedel hade jag sålt mina första saker samtidigt som folk rotade i mina kartonger!!

kl. 10 dök mannen upp, efter att ha försett alla barn med frukost och hunden med en promenad, han kom knappt fram till vårt bord så mycket folk där var!

vi sålde och sålde och sålde :) jag har aldrig varit med om dess like!!

kl. 16.00 packade vi ner det som var kvar. det rymdes nu lätt i 3 kartonger. och slutresultatet blev att vi hade sålt för över 1000 kronor!!! snacka om att vi var glada, speciellt som större delen var sådant vi tänkt slänga och som vi sålde för någonstans mellan 5-20 :.- :)

pengarna har nu hamnat i en pott för ett framtida rejält restaurangbesök med alla barnen!

Nu ska vi "snabbt" samla ihop fler saker och stå på en ny loppis till våren igen, för oj vad det var roligt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, tack så hemskt mycket för din gulliga kommentar! Det gick dock bra och migränattacken lyckades avstyras genom avslappning och mys i soffan... :) Får hoppas att det håller sig borta helt och hållet nu bara, så det inte kommer med extra styrka ikväll eller något sånt dumt.

Kram.